03 August 2006

03.8 Hoi An (Vietnam)

El dia 30 a la nit varem sortir de Saigon amb tren direccio Danang, al centre del pais: 17 hores de tren en un compartiment amb 6 llits, que contrariament al que pugui semblar, un cop estirats, era comode.
L'endema al mati arribavem a Danang i unes mototaxi ens van portar a una platja larguissimsa, que resulta ser una d'aquelles on els Yankees, fa uns 37 anys descansaven despres de les seves incursions selvatiques a buscar Viet Congs (Charlies que deien ells). Una platja on aparentment som els unics descolorits de pell i no tenim els ulls de restrenyiment. Sembla ser un lloc de vacances pels locals, ja que per sopar ens donen cartes en vietnamita, i encara sort que hem apres 4 noms del menjar d'aqui.
El 1r. d'agost el passem visitant els voltants de Hoi An. Contractem unes moto-taxi que ens porten a nosaltres i a les motxilles. Visitem les runes de My Son (patrimoni Unesco que nosaltres no sabem valorar, suposo...), les Marble Mountains, China Beech (platja quilometrica i solitaria on antigament comerciaven els xinesos), un taller de seda (des del coltiu de cucs fins al teixit) i un taller de ceramica on una iaia ens deixa impressionats per l'habilitat que demostra fent pots i potets de ceramica, mentre el seu marit dona puntades de peu a la roda per fer-la girar.
Al vespre arribem a Hoi An: petita ciutat encantadora amb cases de fusta, comercos, port de mercaderies ple de barques petites que carretegen gent i mercaderies tot junt, mercat de peix ple d'activitat i desenes de sastreries a la cacera del turista que es vulgui fer un vestit o unes sabates a mida en menys de 24 hores.
El dia 2 d'agost hem llogat unes bicis i hem peladejat fins a una altra platja quilometrica que suposem que connecta al Nord amb la China Beech. Passem el dia estirats a unes hamaques que ens deixen a canvi que dinem alla... va be! Doncs dinem gambes, cloises i peix, davant la platja, tranquils, amb molt poc turisme i paguem uns 200 dong (uns 10 euros en total) :)
I el 3, voltem per Hoi An al mati i a la tarda tornem a Danang a buscar un tren que ens ha de portar a Hanoi.